Журнал “Мережі та бізнес” провів власний аналіз ринку дизельних генераторних установок (ДГУ) за підсумками 2014 року. Наводимо основні дані аналізу (зі скороченнями).

За даними журналу, український ринок ДДУ 2014 року видався нестандартним — застій першої половини року обернувся ажіотажним попитом на другий. Як не дивно, цьому сприяють війна та економічна криза.

Незважаючи на складний період у житті країни, ринок ДДУ в Україні практично не просів. Обсяги торішніх продажів залишилися на рівні 2013 року (також, до речі, нелегкого) і становили трохи менше $35 млн. Такими є дані власного дослідження, яке щорічно проводить «СіБ». Інформація одержана шляхом широкого анкетування учасників ринку, особистого опитування, даних із відкритих джерел, а також відомостей державних органів, що публікують статистичні дані. Структура ринку та його склад за рік змінилися мало.

Перша половина року пройшла досить мляво, а потім були три хвилі підвищення попиту на ДДУ. Перша припала на серпень-вересень, коли почалися розмови про віялові відключення електроенергії і передбачливі клієнти замовили генератори або відремонтували/модернізували існуючі. Друга пройшла у жовтні, коли вже офіційно попередили, що відключатимуть, затримали опалювальний сезон. Третя хвиля (листопад-грудень) була викликана активізацією тих, хто сподівався на авось. Коли стало ясно, що «не пронесе», почався панічний пошук на складах ДДУ, що залишилися, і викуп всього поспіль. Тож ті, хто мав великий склад, зірвали куш. У подібному стилі висловлюється багато експертів.

Підвищений попит у другій половині року був викликаний також зростанням продажів ДДУ для потреб АТО. Цей сегмент перекрив навіть негативний ефект від втрати ринку Криму та частини східних областей України. Структура ринку майже без змін. У 2014 році на українському ринку ДДУ працювали близько тридцяти компаній-постачальників, які представляли обладнання різних виробників. Деякі виробники вийшли на ринок з новими продуктами. Так, у 2014 році компанія Dalgakiran запропонувала оновлений модельний ряд продукції Cuper у комплектації, яка має ряд переваг перед технікою, що раніше поставлялася, і при цьому залишається в сегменті доступних цін. У нових ДДУ передбачено спеціальний зимовий пакет, на який завод дає гарантію для робочої температури до -30°С. Замість звичайного, традиційного підігріву сорочки двигуна – підігрів обмоток альтернатора, свічок розжарювання.

За оцінкою редакції, лідером продажів-2014 є FG Wilson, потім з великим відставанням слідують SDMO і Cummins, трохи їм поступаються Green Power і Dalgakiran. Слід зазначити успішне просування своєї продукції на українському ринку компанією Cummins, яке спостерігається останніми роками.

Найбільше інсталяцій ДДУ було в промисловості та будівництві. Далі йдуть агрокомплекс, торгівля та приватні особи. Найменше було замовників від державних та муніципальних структур, ЦОД та спортивних об'єктів. Цей розподіл відрізняється від 2013 року. Тоді найбільше інсталяцій припало на об'єкти паливно-енергетичного комплексу, банки та фінансові організації, промисловість. Показово, що серед лідерів у замовниках на ДДУ у 2014 році опинилися приватні особи. Це, зокрема, покупки, зроблені волонтерами для потреб АТО. Комерційні організації також здійснювали такі покупки. Загалом частка продажів ДДУ, придбаних для потреб АТО, за даними журналу, сягає 10% загального обсягу ринку.

Перейти до розділу Всі генератори

Перейти до розділу Генератори від 1 до 6 кВт

Перейти на головну сторінку


Підібрати генератор Залиште заявку на безкоштовний розрахунок генератора і отримайте консультацію експерта
Прийняти

Сайт використовує файли cookie