Підготовка дизельного генератора до зими Опубліковано 27 лист. 2020 р. "Як правильно підготувати генератор до зими?"- це питання дуже часто можна почути від тих, хто вже має або тільки збираються придбати дизельну або бензинову електростанцію. Значні сезонні перепади температур і вологості визначають одне з основних завдань для власників будь-якої дизельної або карбюраторної техніки, включаючи електричні станції. Полягає воно в забезпеченні нормальних умов для зберігання генератора, оснащеного двигуном внутрішнього згоряння, або використанні його за призначенням в холодну пору року. Знаючи особливості зберігання та експлуатації генераторів в зимовий період, ви забезпечите високу ефективність роботи і допоможете продовжити термін служби електростанції. Виробник дизельної генераторної установки (ДГУ) передбачає всі режими експлуатації обладнання і надає користувачам простий та зрозумілий регламент технічного обслуговування (ТО), в якому вказує терміни заміни технічних рідин та олив, а також, терміни контрольних оглядів вузлів установки. Чітке дотримання термінів регламентного технічного обслуговування дозволить експлуатувати обладнання із заданими характеристиками і є необхідною умовою дотримання гарантійних зобов'язань. Безумовно, не варто забувати і про види дизельного палива, призначених для використання в різні пори року. Застосування зимового дизеля в умовах низьких температур дозволить паливній системі працювати в щадному режимі і продовжить ресурс ДГУ в цілому. Низькі температури впливають на деякі вузли дизельного генератора, що відповідають за важливі характеристики його роботи. Зниження температури може значно зменшити можливості бортової акумуляторної батареї (АКБ), аж до неможливості запуску стартера. Особливо це стосується АКБ, які наближаються до закінчення терміну експлуатації, що прослужили не один рік у складі електростанції. Контролюйте стан акумулятора і в разі необхідності проведіть завчасну заміну. Хорошим рішенням може стати установка системи автоматичної підзарядки АКБ, яка присутня в комплекті обладнання або купується окремо. В'язкість моторної оливи вказується виробником ДГУ та відображається в супровідній документації. Для легкого запуску і експлуатації в умовах низьких температур застосовується олива зі зниженою в'язкістю, з того діапазону, що позначив виробник, наприклад – 10w30, тоді як в теплу пору року, ця ж електростанція може експлуатуватися з оливою 10w40. Заміну оливи слід проводити з інтервалом, не нижче зазначеного в регламенті технічного обслуговування. В якості ефективного засобу, що забезпечує найбільш сприятливий режим експлуатації промислового дизельного двигуна, може застосовуватися система електропідігріву моторного масла. Це недороге і поширене рішення, що застосовується для генераторних установок, експлуатованих в розширеному діапазоні зовнішніх температур. При зниженні температури переконайтеся, що підігрівач блоку двигуна підключений і працює. Якщо пристрій підігріву блоку двигуна несправний, неправильно налаштований або не підключений, запуск двигуна може бути утруднений або взагалі неможливий. Не меншу увагу, при підготовці ДЕС до зими, слід приділити контролю системи охолодження двигуна. Переважна більшість сучасних ДГУ обладнані контролерами системи управління, яка виводить на дисплей показання температури охолоджуючої рідини (ОР). Перевірте ці показання на запущеній установці, що вийшла на робочий режим, вони повинні відповідати даним, зазначеним виробником в керівництві по експлуатації ДЕС. Заміна ОР повинна проводитися в повній відповідності з регламентом виробника, який обов'язково містить дані за обсягом замінної рідини та її типу. Знижена температура антифризу в системі охолодження ДГУ може свідчити про несправність термостата. Експлуатація дизельної електростанції з несправною системою охолодження може призвести до швидкого зносу важливих агрегатів, підвищеної витрати палива, а також до виходу обладнання з ладу. Важливим елементом контролю стану дизельної електростанції в холодну пору року є візуальний контроль на предмет можливих протікань. Не допускайте накопичення снігу на кожусі генераторної установки, це може спричинити за собою перекриття повітрозабірника і порушення роботи електростанції. Контролюйте систему газовихлопа ДЕС на предмет засмічень. Всі вищевказані рекомендації варто врахувати і при підготовці бензинового генератора до зими. Якщо говорити коротко, то своєчасне технічне обслуговування (підтяжка ременів, заміна олив та охолоджуючої рідини, перевірка працездатності АКБ, підготовка палива, заміна фільтрів, свічок запалювання та розжарення), забезпечить вам не тільки гарантований запуск електростанції, але і значно збільшить її ресурс роботи.