Ринок ДГУ-2015: після чумного бенкету

Василь ТКАЧЕНКО

 

Позаторік на хвилі віялових відключень

постачальники завезли стільки електростанцій,

що тепер не знають, куди їх подіти.

Виробництво та продаж дизель-генераторів відносяться до тієї сфери бізнесу, яка працює за принципом «чим гірше, тим краще». 2014 року, незважаючи на люту кризу, український ринок ДДУ практично не просів. Звісно, ​​значна частина клієнтів залишилася на окупованих територіях, а інших дефіцит інвестицій та зниження курсу гривні змусили відкласти покупки. Але попит підштовхнули віялові відключення електроенергії, також активним замовником виступали силові відомства, оскільки генератори були потрібні для потреб АТО.

У традиційному щорічному дослідженні «СіБ» з'ясував, хто з постачальників зумів утримати позиції у 2015 році, чи змінився склад учасників ринку та чи з'явилися нові зразки обладнання, а також коли почне реалізовуватися відкладений попит. З цією метою були опитані компанії, які займаються постачанням та реалізацією ДДУ в Україні.

Основні виробники та постачальники

Основних торгових марок ДДУ, представлених на українському ринку, приблизно три з половиною десятки, хоча найменувань портативних та малопотужних генераторів, напевно, значно більше. Виробники ДДУ та їх українські партнери (представники та дистриб'ютори) представлені у таблиці:

Український ринок ДДУ у грошовому обчисленні оцінюється від $10 млн до $20 млн.

Огляд розпочнемо з торгової марки FG Wilson, що належить американській корпорації Caterpillar (NI). Компанія випускає ДГУ FG Wilson потужністю від 7,5 до 2500 кВА з двигунами Perkins, а також з більш бюджетними, які виготовляє під власною торговою маркою. У 2015 році на українському ринку з'явилася нова F-серія ДГУ, яка комплектується двигунами FG Wilson та генераторами Marelli. Серія F розрахована на сегмент ринку, який займають виробники з Китаю та Індії. Дані ДДУ випускаються відповідно до Єдиного світового стандарту Caterpillar.

  

Офіційний представник FG Wilson в Україні — компанія «Мадек», яка також виробляє електрощитове обладнання та антивандальні контейнери для погодних умов для ДГУ. Крім того, «Мадек» є сервісним центром з ремонту та обслуговування двигунів інших виробників. Минулого року компанія відкрила філії в Одесі, Львові та Дніпропетровську.

У 2015 році компанією «МАДЕК» було реалізовано понад 150 проектів. ДГУ FG Wilson потужністю від 33 до 750 кВА були встановлені у тому числі на промислових підприємствах, об'єктах сфери телекомунікацій, в офісах, на свинофермах, птахофабриках та рибних розсадниках.

«Далгакіран компресор України» є дочірнім підприємством турецького заводу Dalgakiran. Модельний ряд включає електростанції різної потужності, від портативних на 5 кВт до промислових на 2000 кВт, але основну частку постачання складають пристрої до 600 кВт. Серед цікавих проектів 2015 року можна назвати постачання промислових електростанцій для одеської будівельної компанії Kadorr, яка встановлює дизель-генератори на всі багатоповерхові житлові будинки. На базі ДДУ потужністю 583 кВА було забезпечено резервне електропостачання готелю Radisson Blue на вул. Братська у Києві, дві електростанції поставлені у ТЦ «Плазма». Також генератори Dalgakiran обирали мережі автозаправних комплексів. Німецька благодійна організація GIZ закупила 60 портативних електростанцій для потреб Маріуполя, а Міжнародний Комітет Червоного Хреста — для Артемівської центральної обласної лікарні та польового госпіталю.

«Далгакіран Компресор Україна» також є постачальником обладнання американської компанії Cummins. Минулого року такі генератори придбали компанія Carlsberg для свого зразково-показового заводу у Києві та елітний кінний клуб Royal Club.

Нарешті, минулого року «Далгакір»ан» уклала угоду про співпрацю з італійським виробником Pramac. Ця компанія випускає як малопотужні портативні генератори, так і лінійку електростанцій до 700 кВА на базі двигунів Volvo.

Повертаючись до Cummins: постачанням цієї торгової марки в Україну також займається компанія «Альфа Гріссін Інфотек Україна». Це класичний дистриб'ютор, який працює через дилерські канали. Минулого року асортимент компанії поповнився моделлю Cummins QSK 95 з високим співвідношенням кВт/м2 , що забезпечує економію площі та дозволяє досягти потрібної потужності за рахунок меншої кількості електростанцій.

Відбулися зміни і у турецького виробника Kürkçüoğlu Jeneratör (KJ Power).

Оновлення модельного ряду продукції та введення нових лінійок дизель-генераторної техніки були спрямовані, в першу чергу, на поліпшення технічних характеристик обладнання, що виробляється з метою переходу в середній і вищий сегменти. Українським представником та дистриб'ютором KJ Power, а також представником німецького виробника RID є компанія «Дарекс-Енерго», яка, крім продажів у партнерські мережі, здійснює прямі постачання та реалізує проекти електропостачання об'єктів «під ключ». Серед основних замовників у 2015 році можна виділити Міноборони та підприємства ВПК.

У 2015 році почалися постачання в Україну ДДУ італійської компанії Elcos. До асортименту входять трифазні генератори різної потужності — від 11 до 3000 кВА, вони випускаються з різними двигунами, а також у різному виконанні (наприклад, є кілька варіантів капотів та контейнерів). Ексклюзивний дистриб'ютор Elcos в Україні — компанія «Сігма Пауер», яка також забезпечує гарантійне та післягарантійне обслуговування. Серед найцікавіших проектів нам назвали постачання потужної електростанції для одного із львівських ТРЦ. Чотири ДДУ по 500 кВА були встановлені на птахофабриці разом із автономною системою пожежогасіння генераторів, а десять ДДУ різної потужності змонтовано в офісах однієї з ІТ-компаній та підключено до централізованої системи віддаленого моніторингу, що забезпечує цілодобовий контроль за їх роботою.

«Бест Пауер Україна» є дистриб'ютором бельгійських генераторів Europower, а також турецьких Gesan та Teksan. Минулого року компанія уклала дистриб'юторські угоди з німецько-китайським концерном UnitedPower (портативні ДГУ) та китайським виробником KeyPower (електростанції середньої та великої потужності). Перші продажі UnitedPower у 2016 році вже відбулися, постачання KeyPower очікуються.

«Вітал-Енергорезерв» постачає на український ринок продукцію італійського виробника Green Power. Компанія також здійснює монтаж обладнання під ключ, обслуговування та ремонт генераторів. Основними покупцями є підприємства сільського господарства.

Компанія Matari Motors спеціалізується на двигунах малої та середньої потужності. На початку грудня були представлені нові серії генераторів: MC (10-110 кВт) та MDA (однофазні та трифазні потужністю 10 кВт). Дистриб'ютор Matari в Україні – компанія «Енергостандарт». Основними замовниками цієї продукції виступають будівельні компанії, магазини, промислові підприємства та телекомоператори.

Дистриб'ютором італійської компанії Tessari є ДП «Енергосистеми-Луджер». В основному це генератори малої потужності з двигунами Iveco та Volvo. Минулого року асортимент поповнився серією ДГУ із системою охолодження «вода-вода», а також новою серією із двигунами Scania.

Вітчизняне підприємство «Спец-Сервіс» випускає дизель-генератори власного виробництва, а також продає електростанції зі складів зберігання, у тому числі проводячи їх модернізацію. Головним чином ДГУ збираються на основі двигунів мінського заводу ММЗ (але є й інші варіанти, зокрема з двигунами Perkins, а торік з'явилася нова серія SSD на базі оригінальних німецьких двигунів Deutz). Компанія також збирає ДДУ на замовлення.

Якщо говорити про клієнтів, то «Спец-Сервіс» виграв тендер на постачання 25 ДДУ для Міноборони. Як пояснили в компанії, ці пристрої (мал. 1)відрізняються від «цивільних» спеціальною комплектацією, особливими конструктивними рішеннями, сумісністю з військовою технікою, а також надійнішою системою управління без електронних компонентів.

Ринок у цифрах (рис. 2,3)

Наведений на рис. 2 зріз ринку складено на основі експертних оцінок представників компаній-постачальників.

Це розподіл часток від загального обсягу ринку, який у грошовому обчисленні оцінюється від $10 млн до $20 млн. Як можна бачити, ринок поділений більш-менш рівномірно між півтора десятками торгових марок, лідери — FG Wilson (Британія) ) та Dalgakiran (Туреччина), при тому що кількісно було продано більше електростанцій саме другий. Турецька Aksa, Matari та Forte (Китай) займають наступні три місця за рахунок обсягів поставок пристроїв невеликих потужностей.

На наступних діаграмах (рис. 3 та рис. 4) відображена спроба підрахунку кількості електростанцій різних виробників, поставлених на український ринок у 2015 році.

Достовірні дані про продажі однофазних ДДУ і трифазних малої потужності (до 250 кВА), отримати не вдалося, оскільки вони зайняті безліччю дешевих торгових марок, що важко піддаються підрахунку, перш за все з Китаю і Туреччини. Навіть обсяг цих сегментів опитані компанії оцінили з великим розкидом: буквально 500–5000 і 300–6000 одиниць. Тому зведення з малопотужних пристроїв ми робити не стали. У сегментах ДГУ середньої (250–550 кВА) та великої (понад 550 кВА) потужності картина більш визначена, продані електростанції вимірюються десятками, а ділять цей «пиріг» європейські, американські та турецькі компанії.

 

Потрібно звернути увагу, що обсяги в одиницях продукції та в грошовому обчисленні можуть істотно відрізнятися в силу різної вартості китайських, турецьких та європейських електростанцій, а також двигунів, що використовуються.

Двигуни

Багато виробників пропонують ДГУ на основі цілого ряду двигунів, іноді до 8-10 варіантів. Це зумовлено двома причинами. По-перше, можна говорити про вартість електростанцій та цілей, для яких вони призначені.

Генератори нижчого цінового діапазону купують у розрахунку на нечасті відключення електроенергії, які не вплинуть на діяльність підприємства, або коли компанія просто не має коштів на дорогу техніку. Як правило, у такому випадку йдеться про ДГУ з турецькими або китайськими моторами, причому це можуть бути двигуни відомих марок, вироблені в Китаї (наприклад, СП Weifang Weichai Deutz Diesel), або китайські клони світових брендів.

Більш дорогі електростанції застосовуються там, де надійність резервування є критичною для бізнесу (наприклад, у ЦОД, на птахофабриках, мережах брендових заправних станцій). Тут використовуються оригінальні двигуни європейського та американського виробництва.

Іншим фактором є спеціалізація та широта охоплення діапазонів потужності. Деякі виробники випускають дуже широкий асортимент двигунів (наприклад, Perkins потужність становить від 10 до понад 2000 кВА). В інших компаній лінійки двигунів мають власну градацію потужності, тоді як перехід на нову технологію виллється в дорожчі зразки порівняно з аналогічною продукцією конкурентів. Використовуючи двигуни (і альтернатори) різних марок, виробники ДГУ отримують певну гнучкість і можуть пропонувати замовникам пристрою потрібної їм потужності за оптимізованою ціною. Зворотний бік медалі полягає в тому, що виробник та постачальник повинні забезпечувати підтримку всіх типів двигунів, мати склад деталей до кожного з них, а також сертифікованих фахівців у штаті.

Також відзначимо, що деякі виробники ДГУ (наприклад, Cummins і Caterpillar) використовують виключно двигуни власного виробництва. За тими даними, які бАбо отримані, в 2015 році, найбільш масово купувалися двигуни Matari, Genpower (вони застосовуються в електростанціях Dalgakiran), а також ті, які використовує KJ Power: Alpha-Romeo, Diamond та Ricardo. Якщо говорити про популярність у галузі в цілому, то тут на першому місці двигуни Perkins, які використовуються щонайменше десятком виробників.

Кому потрібні генератори

Розподіл кінцевих замовників сильно залежить від сегмента (рис. 5 та рис. 6). Так, однофазні ДДУ найчастіше купували підприємства сфери торгівлі, будівельники та приватні особи. Такі пристрої купували і телеком-оператори для обслуговування вишок стільникового зв'язку. Схожа картина із трифазними електростанціями малої потужності, тільки тут до третини всіх покупок посідає індивідуальні покупці.

У сегментах генераторів середньої та великої потужності розподіл змінюється, на перший план виходять офісні будівлі, ТРЦ та підприємства агропромислового комплексу, промисловість, готельний бізнес, але тут треба мати на увазі, що йдеться буквально про штучні поставки , і структура може змінюватися з року в рік.

Щодо співвідношення продажів між різними каналами (роздріб, дилерські мережі та прямі поставки), то лише деякі постачальники є дистриб'юторами в чистому вигляді, тобто працюють тільки через дилерську мережу.

У сегментах однофазних ДДУ та трифазних малої потужності спостерігається більш-менш рівномірне співвідношення (20–40% на кожен напрям), хоча тут треба враховувати, що межа між інтернет-магазинами та дилерами досить умовна. Багато компаній, які продають та встановлюють системи гарантованого електроживлення, розпочинали свою діяльність з веб-сайту, а потім обзаводилися монтажними підрозділами. У сегменті ДДУ великої потужності продажів через магазини немає взагалі, а частка постачання безпосередньо замовнику сягає 100%.

Незважаючи на невизначеність в економіці, напрям оренди електростанцій, мабуть, не особливо розвинений. Але деякі компанії послуги оренди все ж таки пропонують.

До складу орендного парку компанії «Мадек» входить близько 50 генераторів FG Wilson, термін оренди яких може бути різний - від години до півроку і більше. Зокрема ДГУ FG Wilson у кількості 5 шт. сумарною потужністю понад 1000 кВА забезпечували резервування електроживлення під час заходу «Новий рік між двома дзвіницями» на Софійській та Михайлівській площах у Києві. Загалом у 2015 році в проектах оренди використовувалися 49 генераторів

FG Wilson різної потужності. "Енергостандарт" пропонує в оренду генератори Matari від 16 до 200 кВА. "Вітал-Енергорезерв" торік здавав близько 12 установок потужністю 60-220 кВА, середній термін оренди - два тижні. «Далгакіран Компресор Україна» орендою безпосередньо не займається, але пропонує генератори як підмінний фонд на час реалізації проекту або ремонту обладнання замовника.

Два роки за один

Говорячи про підсумки минулого року, постачальники в основному відзначають спад у порівнянні з 2014-м (а деякі воліли взагалі не відповідати на питання про динаміку продажів). Спад цей становить від 10% до 50% (хоча, наприклад, в «Енергосистеми Луджер» говорять навіть про зростання у всіх сегментах, а в «Дарекс» — у двох). Причина полягає в тому, що після віялових відключень електроенергії наприкінці 2014 року постачальники завезли величезну кількість обладнання, а деякі відкрили бізнес для торгівлі генераторами. Тому можна вважати позаминулий рік аномальним і порівняти з 2013-м.

У ряді випадків навіть спад у порівнянні з минулим роком означає деяке зростання порівняно з 2013-м. банки закриваються, будівництво заморожене) багато компаній вважають за краще не поспішати з витратами на резервування електроживлення, а в інших просто немає грошей.

Як з'ясувалося, початок розгортання мереж 3G будь-якого додаткового попиту на генератори не спричинило, оскільки стільникові оператори вже достатньо забезпечені цим обладнанням. Не було й великих поставок до зони АТО, оскільки волонтери забезпечили армію ще 2014 року (хоча2015-го благодійні організації ще закуповували обладнання для потреб біженців).

Чого можна чекати в наступному році? Очевидно, початок повноцінної дії зони вільної торгівлі з ЄС на ринку позначиться замало, незважаючи на те, що практично все обладнання є імпортним. Сильніше позначиться скасування мита на імпорт, але на продажі електростанцій малої потужності це теж не дуже вплине, оскільки в загальній вартості проектів економія не буде значною. До того ж, знову ж таки, величезна кількість генераторів уже завезена в Україну за старими цінами.

Загалом, постачальники нічого хорошого від 2016 року не чекають. Падіння продовжиться, замовники вибиратимуть товар подешевше, європейську продукцію продовжать витісняти недорогі китайські генератори, особливо помітним буде спад у сегменті потужних ДДУ, який завжди був проектним. Ситуацію врятує лише оздоровлення економіки… Або поновлення відключень, але краще не треба.

Василь ТКАЧЕНКО

Думка експертів щодо ринку ДДУ 2015 року:

На ринку панує недобросовісна конкуренція

Михайло Малько, генеральний директор «Сігма Пауер»

Ринок ДДУ за останні місяці 2014 року у зв'язку з панічними настроями, спричиненими загрозою віялових відключень, вкрай перенаситився. Дизель-генератори багатьма замовниками були закуплені навіть без розуміння необхідної потужності та способів встановлення. Тому до фактору кризового стану економіки, падіння купівельної спроможності споживача додалося і фактичне падіння актуальної потреби у закупівлі дизель-генераторів.

Висока конкуренція, суттєве скорочення ринку змушують гравців діяти нестандартно. Багато хто замість створення реальної цінності йде на хитрощі, а найчастіше на обман. Великою проблемою ринку є недобросовісна конкуренція. Прийоми недобросовісної конкуренції працюють на користь нечесних гравців ринку, але ніяк не на користь замовника, який зіткнеться з проблемами як, у наявності запасних частин лише через певний час, коли описаний у договорі поставки дрібним шрифтом гарантійний термін вже закінчиться.

Компаніям, що бережуть свою репутацію, націленим на тривалу роботу на ринку, а не на короткострокову вигоду, які відповідально виконують зобов'язання перед замовниками, важко залишатися конкурентоспроможними в очах замовника при такому стані ринку.

Це також пов'язано з низькою споживчою культурою та відсутністю знань серед цільових клієнтів. Останні нерідко забувають звертати увагу на такі важливі моменти, як серійний номер (все частіше він веде на китайські, індійські та турецькі ресурси, що ставить під сумнів європейське походження обладнання), наявність таблички з клеймом виробника (на низькосортних альтернаторах та двигунах дані або взагалі відсутні) , або зафарбовані фарбою), компетенція постачальника, його фінансовий стан (що впливає можливість нести гарантійні ризики і підтримувати склад запасних частин, оплачувати зарплату висококваліфікованих сервісних фахівців), статус постачальника стосовно виробнику. Імпортувати дизель-генератори можуть багато, але далеко не всі авторизовані як представники заводу або дистриб'ютори, які підтримують офіційну гарантію заводу та уповноважені забезпечувати сервіс.

Ринок переповнений ДГУ, укомплектованими низькосортними двигунами, виробленими на китайських заводах за технологіями 60–80 років. Економія при купівлі таких установок може призвести до великих фінансових втрат через поломки в процесі експлуатації та відсутність елементарних запасних та витратних елементів для таких ДГУ.

Прогнозуючи продовження буму продажів дизель-генераторів 2014 року, багато учасників ринку на початку 2015-го обзавелися величезними складами ДДУ, які так і не були розпродані. Це змушує їх жорстко демпінгувати, аби повернути оборотні кошти, заморожені у складських позиціях.

2016 рік навряд чи відрізнятиметься від 2015-го, криза триває. Частка приватного сектора падає (на користь невеликих портативних генераторів). Великого будівництва практично немає. Ринок буде працювати тільки за рахунок замовників, які є експортерами, або мають іноземні інвестиції.

Затребуване недороге обладнання

Євген Лінцов, начальник відділу продажу «Дарекс-Енерго»

Минулого року продовжилася тенденція кінця 2014-го, коли на хвилі «надпродажів» багато топ-менеджерів та партнерів компаній-імпортерів почали створювати свої юридичні особи та намагатися займатися імпортом ДДУ.

У зв'язку з цим на ринку постійно з'являються нові «бренди» (в основному турецькі), які, за великим рахунком, є варіаціями на тему максимально дешевого обладнання з КНР, зібраногоого в Китаї та «перебрендованого» в Туреччині.

У перспективах на 2016 рік, у зв'язку з насиченням у 2014–2015 роках ринку дизель-генераторної техніки боротьба за кожного клієнта лише посилюватиметься. Відповідно важливим фактором у прийнятті позитивного рішення про купівлю того чи іншого ДДУ клієнтом буде наявність обладнання на складі в Україні, перевага за потужністю перед конкурентами (модельні лінійки різних виробників відрізняються), додаткові опції від імпортера чи дистриб'ютора (безкоштовні доставка, монтаж, пусконалагоджувальні) роботи тощо).

У зв'язку із фактично повною зупинкою виробничих підприємств в Україні та заморожуванням/зупинкою великих інвестиційних проектів ДДУ великої потужності не будуть затребувані. На ринку залишаться ДДУ малої/середньої потужності.

Технологічних нововведень чекати не доводиться

Ренат Хайров, директор «Бест Пауер Україна»

Наприкінці 2014 року ринок миттєво відреагував на масові відключення електроенергії, і продавці завезли велику кількість електростанцій. Але потім попит різко впав, ринок виявився перенасиченим, і в імпортерів виникла вже проблема, як хоча б повернути вкладені кошти. Тому постачання практично заморозилися, були лише рідкісні продажі. З іншого боку, самий стан економіки, відсутність великих будівництв змушувало клієнтів не витрачати гроші на обладнання, яке може рідко знадобитися. ЦОДи великі не будуються, банки закриваються один за одним, компанії скорочують кількість офісів, при цьому вивільняється обладнання, яке може бути направлене до інших відділень. Така сама ситуація в операторів мобільного зв'язку.

Зниження цін на електростанції найближчим часом теж не відбудеться, хіба що хтось вирішить очистити склад та пустити оборотні кошти на інші напрямки. Якщо підвищиться ціна палива, можливо, станеться зниження попиту на бензинові генератори на користь дизельних. Не варто чекати і якихось технічних новацій; можливо, європейські виробники зменшуватимуть рівень шумів та шкідливих викидів, але для нашого ринку це несуттєво. Водночас, виконуючи вимоги ЄС щодо зниження шумів та вихлопів, виробники двигунів вкладатимуть кошти у вдосконалення конструкції, що підвищуватиме вартість цих рішень та знижуватиме їх конкурентоспроможність на нашому ринку.

Недобросовісні імпортери руйнують ринок

Євген Янін, керівник напрямку ДДУ «Далгакіран Компресор Україна»

Цього року ринок продовжить падати. Якщо у 2015-му ще була певна інерція віялових відключень, то зараз проблем із ними дедалі менше, бо промисловість зупинилася, і навантаження на мережу стали значно нижчими. В умовах невизначеності замовники віддають перевагу перечеканню, не купуючи електростанції, а використовуючи орендовані. Також розвиватимуться напрямок «Трейд-Ін» (обмін старої продукції на нову з доплатою) та постачання електростанцій, що були у використанні.

Крім того, якщо ще кілька років тому частка якісних ДДУ на європейських становила близько 50%, то зараз на ринку все більше генераторів, зібраних на дешевих неякісних китайських комплектуючих.

Нарешті, на ринку планується хаос з тієї причини, що продажами стали займатися самі імпортери. Тим часом, це має бути прерогативою дилерів, які створюють інтернет-ресурси, проводять промо-акції і т.д. На жаль, імпортерів цікавить лише обсяг. Такі компанії ламають ринок і рано чи пізно прибутковість впаде до того, що роздрібні мережі не зможуть заробляти. А потім, в умовах цінових ризиків та низької прибутковості, це перестане бути цікавим і самим імпортерам. Така перспектива реальна за відсутності структурування ринку.

Багато генераторів, зібраних у гаражі

Олексій Царенок, виконавчий директор «Мадек»

Останні кілька років український ринок ДДУ стрімко почали завойовувати численні виробники генераторів з Китаю та Туреччини. І споживачі, які вперше замислюються про резервне енергозабезпечення, часто виявляються обдуреними гарною ціною, за якою схована лише коробка ДГУ без досвіду напрацювання на відмову.

При виборі ДДУ, як і при купівлі автомобіля, необхідно обов'язково звернути увагу на кілька важливих пунктів: світовий рейтинг виробника обладнання, експлуатаційну надійність ДГУ, що розглядається, і наявність у продавця власної висококваліфікованої сервісної служби.

Також варто відзначити, що ключовим моментом при виборі резервного ДГУ є швидкий запуск ДГУ при зникненні основної електромережі. А для ДДУ, який працюватиме як основне джерело харчування, важливо, щоб він не зупинявся під часроботи і міг підтримувати необхідне навантаження. Якщо цього не відбувається, то замовник негайно звертається до сервісного центру, і тут знову ж таки важливий час реакції та якість робіт сервісної служби продавця обладнання.

Також, виходячи з 25-річного досвіду роботи компанії «МАДЕК» на ринку України, для споживача дуже важливою є комплексна побудова системи резервного енергопостачання «під ключ».

Стаття надана:

Василь ТКАЧЕНКО,

журнал Мережі та Бізнес.


Підібрати генератор Залиште заявку на безкоштовний розрахунок генератора і отримайте консультацію експерта
Прийняти

Сайт використовує файли cookie