Зарядка електромобілів і туристичного електротранспорту Опубліковано 15 лип. 2020 р. Електромобілі, електроскутери, електровелосипеди, електросамокати і ще дуже багато техніки з приставкою «електро» зараз на піку популярності в Україні. Так, тільки в 2019-му зростання попиту серед українців на електротехніку для пересування показало цілих 58%! Але інфраструктури для обслуговування такої кількості електротранспорту в країні критично мало. Для довідки, в київському регіоні налічується всього близько 50 швидкісних зарядних станцій для електрокарів. Тобто, якщо ваш залізний кінь розрядився, потрібно спочатку прочекати близько 5 годин при зарядці від звичайної розетки, щоб потім доїхати до найближчої станції в окрузі. Як оптимізувати зарядку електротранспорту і спростити собі життя? Що потрібно знати про зарядку електротранспорту Середня витрата електромобіля — до 15 кВт на 100 км пробігу. Якщо від звичайної домашньої розетки авто буде заряджатися близько 10 години, то отримає наповненість акумулятора на 20 кВт, цього ж вистачить буквально на 130-140 км. Так, для поїздки по місту цього, може, і досить. Але з більш тривалими подорожами може виникнути проблема. Ось таблиця, яка показує оціночний час для повної зарядки (100%, а не 80%, як заявляють деякі виробники) електрокарів. Дані зведені на підставі розрахунків і досліджень експертів. Через розеткуДвополюсне підключенняШвидка зарядка постійним током Категорія зарядки 1,2 кВт 240 В 6 А 6,6 кВт 240 В 30 А 20-120 кВт 400-600 В до 300 А Дальність пробігу 8 км за 1 годину 30 км за 1 годину 110, 280 км за 30 хвилин зарядки 4,4 кВт*ч Toyota Prius 4 години 1 година Даних нема 16 кВт*ч Chevrolet Volt 12 годин 3 години Даних нема 22 кВт*ч BMW i3 15 годин 3 години 24 кВт: до 80% за 30 хвилин 32 кВт*ч Nissan Leaf 16 годин 5 годин 50 кВт: до 80% за 20 хвилин 90 кВт*ч Tesla S85 60 годин 15 години 120 кВт: до 80% за 40 хвилин Якщо спиратися на них, то деякі категорії електротранспорту потрібно заряджати мало не тиждень. Чи вигідно це? Навряд чи. Та й некомфортно, як мінімум, в період відпустки або далекого відпочинку за містом. Переймаємо краще у німців та австрійців Як показує таблиця вище, двополюсное підключення на 6,6 кВт здатне прискорити заряд електротранспорту мінімум в 4 рази. Але з одним незначним «але» — потрібно джерело живлення з постійною напругою або його згладжуванням. А якщо ви живете на 10 поверсі і прям ніяк не можете заряджати авто від зарядки з дому, то єдиний комфортний варіант — наявність бензинового інверторного генератора. І ні, за даними Electrec, ви не нашкодите навколишньому середовищу, як якщо б пересувалися на звичайному бензиновому або дизельному транспорті. На українському ринку асортимент міні електространцій, які б задовольняли запити автомобілів еко-сегмента, не такий вже й великий. Вдалий варіант для цінителів практичності і тих, хто хоче заряджати електрокари та іншу техніку швидко — моделі брендів або Konner & Sohnen. Так, бензиновий генератор з «чистою» синусоїдою KONNER & SOHNEN KS 7100IE G-PROFI, який ще й поміщається в звичайний багажник, здатний заощадити до 80% часу, і, при вартості заряду на станціях, окупить повністю витрати, в середньому, через 2 роки. Це з урахуванням того, що вам не потрібно шукати затишне містечко для поповнення енергії — все завжди під рукою. Любителі техніки «попростіше», на кшталт електробайку або електровелосипедів, оцінять моделі більш бюджетні. Так, одного автономного циклу роботи генератора Zipper ZI-STE2800IV вистачить на 2-3 повних заряди електроскутера. Ще один приємний бонус. Такі варіанти міні електростанцій зручно брати з собою в заміські поїздки на природу. До них легко підключається вся, навіть дуже чутлива, техніка — без шкоди комфорту і роботі улюблених гаджетів. Живіть в ногу з часом, вибираючи кращі розробки світових інженерів-електриків!